Pilih Saya Sebagai Mentor Anda... Jom, dari Puncak menuju ke ANGKASA



Thursday

Kenapa Sistem Imun Ibu Mengandung Lemah?

Saya pernah mendapat soalan daripada seorang customer yg berbunyi :
Kak.. kenapa ye badan saya lemah je walaupun baru bangun tidur
Kak, macamana nak tingkatkan imun badan saya ni ye? saya hamil 5 minggu
Saya mengandung 4 bulan, bolehkah saya nak ambil set cantik shaklee?

Sebelum menjawab soalan-soalan ini, seharusnya saya perlu senyum dahulu :-) Q&A yang berkaitan dengan soalan-soalan di atas boleh saya simpulkan seperti di bawah :


Tahu tak kenapa sistem imun ibu mengandung lemah?

Kerana badan ingin membenarkan suatu 'ketumbuhan' baru dalam rahim.



Kenapa tidak digalakkan ambil makanan tambahan tinggi antioksida selain vitamin untuk keperluan ibu dan bayi?

Antioksida yang tinggi akan serang segala jenis 'ketumbuhan' di dalam badan termasuk janin. Janin di dalam rahim ibu dianggap sesuatu yang abnormal. Ia akan berusaha serang janin supaya menjadi normal kembali. Samada bayi dikandungkan gugur atau risiko untuk cacat tinggi.

Nota: jangan makan apa-apa suplemen yang pelik-pelik awal-awal mengandung.Jangan minta suplemen lain untuk cantik semasa hamil. Anda hanya meningkatkan risiko.


Jom kita baca apa kata doktor-doktor pakar.





 




Suplemen Shaklee khas untuk ibu mengandung:















Vita-Lea
  • iron untuk HB
  • Elakkan anemia & risiko kelahiran pramatang

B-Complex - Folic Acid + B12
  • khas untuk pembentukan saraf dan otak

Vitamin C
  • diperlukan utk meningkatkan penyerapan Iron, pembentukan tulang sihat.
  • Sistem imun ibu

Ostematrix – kalsium & Vitamin D
  • Membantu membina tulang dan gigi yang sihat

ESP – Protein
  • Untuk memberikan tenaga kepada ibu

Omega Guard – DHA & EPA (Pengambilan semasa trimester kedua dan ketiga)
  • Perkembangan otak bayi


Set mengandung Shaklee bukan saja melengkapi keperluan nutrien ibu-ibu hamil, tetapi juga bertindak sebagai pembekal nutrien semulajadi kepada ibu-ibu.



Untuk khidmat tempahan dan konsultasi produk secara PERCUMA sila hubungi saya, 




No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda disini :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...